ЛІТЕРАТУРНИЙ ПРОЕКТ "НАШ ГОГОЛЬ"


               ПАСПОРТ ПРОЕКТУ    
           «НАШ  ГОГОЛЬ»
·        Консультант проекту. Киян Тетяна Василівна.
·        Предмет,  у рамках якого проводиться робота. Зарубіжна  література
·        Навчальні дисципліни, близькі до теми проекту. Образотворче мистецтво, українська мова, географія, художня культура.
·        Вік учнів, на яких розрахований проект.
    14 – 16 років.
·        Склад проектної групи. Розподіл ролей.
Щегорцова Юлія, 11 клас – інформатор.                          
Василевська Ольга, 11 клас – актор.
Василенко Діана, 11 клас – художник, редактор.
Сердюк Діана, 8 – А клас – актор.
Цвіль Сергій, 8 – А клас – актор.
Забуга Альона, 8 – А клас – читець, ведучий свята.
Ковалевський Антон, 8 – А клас – читець, ведучий свята.
Сулига Володимир, 8 – А клас – художник.
Кущенко Крістіна, 8 – А клас– художник.
Данильченко Анна, 8 – А клас– художник.
Зінченко Денис, 8 – А клас– актор.
Босенко Ольга, 8 – А клас– актор.
Овсяник Дмитро, 8 – А клас– актор.
Снагощенко Анна, 7 клас– актор, художник.
Зелена Світлана, 7 клас– актор.
Мельниченко Артем, 7 клас– актор.
Бабич Валерій, 7 клас– актор, читець,  інформатор.
Іващенко Олександр, 7 клас – інформатор, фотограф.
Повидиш  Євген, 7 клас – інформатор, редактор.
Перегорода Олексій, 7 клас – інформатор, редактор.
Крамаренко Дмитро, 7 клас– художник.
Гущул Оксана, 7 клас– художник.
Путрик Іван, 7 клас – читець.
Поліщук Анна, 6 клас– художник.
Видюк Анна, 6 клас– художник.
Ханов Віталій, 6 клас– актор.
Марченко Микита, 6 клас– актор.
Філоненко Єлизавета, 5 клас – читець.
Шульга Анастасія, 5 клас – читець.
·        Тип проекту. Колективна творча справа.
·        Мета проекту. Зацікавити учнів особистістю геніального письменника, визначити національну своєрідність і загальнолюдську значущість українських повістей Гоголя. Формувати    навички   самостійної    роботи   зі   спеціальною науковою  літературою, критичного аналізу та узагальнення наукових даних. Розвивати    навички дослідницької діяльності, читацьку культуру та  пізнавальні навички.  Виявити і розвинути творчі здібності учнів.
·        Завдання  проекту. Дослідити український та зарубіжний  періоди життя письменника;
·        прочитати твори Гоголя (збірку «Вечори на хуторі біля Диканьки» та повість «Тарас Бульба» ), дослідити ознаки національного колориту;
·        створити малюнки, діафільм та підготували інсценування українських сторінок творчості Гоголя;
·        провести соціологічне опитування серед однолітків.
·        Ключове питання:
·        Чий же письменник Гоголь?
·        Тематичні питання:
·        Який він, український світ дитинства Гоголя?
·        В чому  витоки його патріотизму?
·        Якою постає Україна та українці у ранніх повістях Гоголя?
·        Чи  є  цікавою  сучасним школярам  спадщина М.В.Гоголя?
·        Анотація.
Святкування 205 - річчя від дня народження Миколи Васильовича Гоголя співпало з часом, коли український народ остаточно здобув національну незалежність. Цілком природним є прагнення патріотично налаштованих українців повернути до національної культури імена своїх великих співвітчизників.
 Сьогодні ніхто не сумнівається у геніальності нашого земляка. Але серед літературознавців не вщухають суперечки: чий же письменник Гоголь? Учні 6 – 11 класів Лебединської ЗОШ  І – ІІІ ст. № 6 своїм проектом однозначно стверджують: наш Гоголь. Саме так «Наш Гоголь» називається наша колективна творча справа.
У процесі роботи над проектом учні висунули гіпотезу: незважаючи на те, що Гоголь свої геніальні твори писав російською мовою, але він – вірний син України. Перевіряли істинність цього твердження шляхом глибокого занурення у біографію письменника, дослідження текстів українських повістей Гоголя (збірок «Вечори на хуторі біля Диканьки» та «Миргород»). При виконанні проекту учні використали метод сучасної науки – соціологічне опитування. Провели дискусію серед старшокласників на тему: «Чий же письменник Гоголь?». Працюючи над проектом, учні виявили бажання долучитися до театральної творчості, демонструючи цим свою зацікавленість творчістю великого земляка. Учні із малярськими здібностями  взялися за створення виставки малюнків за творами письменника. Своєю діяльністю проектна група довела, що любов   письменника    до    своєї    малої   батьківщини   була безмежною.  Саме завдяки Гоголю весь світ дізнався про легендарний  Сорочинський   ярмарок,    Диканьку, Кибинці, Миргород… Яким би великим не був внесок Гоголя у російську літературу, за своєю     суттю    Гоголь  –  наш,   український.
Сьогодні українське суспільство духовно й економічно хворе. Творчість нашого земляка сприяє оздоровленню нації. По – гоголівськи любити землю, на якій народився і виріс, – це головний урок, який засвоїли ми, досліджуючи його «українські повісті».  А пекуча Гоголева правда, яка звучить зі сторінок прозових і драматичних творів, де змальовує він російський суспільний устрій, - це ліки, хоч і надто гіркі, і призначені не тільки росіянам, вони однаково корисні  й українцям.
Ми любимо нашого великого співвітчизника, пишаємося ним, горді, що наша земля стала його колискою, виплекала його. Із України пролягли його шляхи у світ великої літератури.
·        Очікувані продукти проекту.
·        Дослідження “Український патріотизм Гоголя”;
·        Публікація “Українські стежки Гоголя”;
·        Заочна екскурсія “Заповідник – музей Гоголя”;
·        Фоторепортаж “Памятники Гоголю”;
·        Виставка малюнків до творів Гоголя;
·        Літературно – драматичне  свято “Чарівне гоголівське слово”.
·        Етапи роботи над проектом.
·        Підготовка.
-         Визначення теми проекту;
-         Окреслення проблеми і мети проекту.
·        Планування.
- Обговорення структури проекту, складання плану роботи;
 - Визначення джерел інформації, способів збирання та аналізу інформації, способу презентації продуктів;
 -  Розподіл обов’язків між членами групи.
·        Дослідження.
 - Збір інформації;
 - робота з джерелами інформації;
 - робота в групах;
 - дискусія;
 - соціологічне опитування.
·        Результати і висновки.
·        Навчилися знаходити та опрацьовувати інформацію (друковану та електронну);
·        Заочно познайомилися з місцями, пов’язаними з іменем Гоголя;
·        Відвідали вулицю Гоголя у рідному місті, зробили фотознімки;
·        Розшукали фотографії пам’ятників Гоголя у різних містах України;
·        Створили мультимедійні продукти (літературне дослідження, публікацію, заочну екскурсію, фоторепортаж);
·        Підготували виставку учнівських  малюнків за творами Гоголя;
·        Провели декілька соціологічних опитувань серед однолітків;
·        Створили сценарій і підготували літературно – драматичне свято «Чарівне гоголівське слово»;
·        Переконалися у синівській любові Гоголя до України;
·        Довели, що творчість Гоголя сучасна, цікава, надихає на власну творчість.
·        Творчість нашого земляка сприяє духовному оздоровленню нації.
·        Комп’ютерна презентація.

·        Оцінка результату і процесу в цілому.

Комментариев нет:

Отправить комментарий

Статистика